Net als vorig jaar organiseerden we vanuit C² een workshop die gewijd is aan het Belgische medialandschap. Het doel van deze workshop was Belgische communicatieprofessionals bekend te maken met de Belgische media, vooral aan de andere kant van de taalgrens. Wat zijn de verschillende persgroepen in het noorden en zuiden? Wat zijn de specifieke kenmerken van elke markt? Wie zijn de belangrijkste journalisten? Wat zijn het publiek en de oplage, enz.

Na de workshop onder leiding van Mathieu Van Overstraeten (akkanto) en Haroun Fenaux (Proximus) gingen twee journalisten die zeer vertrouwd zijn met de werking van de media in ons land en die elk op hun eigen manier de sector opnieuw uitvinden met elkaar in gesprek: Kim Evenepoel, voormalig journalist bij De Tijd en hoofd van de nieuwe zakelijke nieuwssite BusinessAM (een initiatief van GMGroup, de uitgever van de Newsmonkey website en de Vlaamse versie van Newsweek), en Joan Condijts, voormalig hoofdredacteur van L'Echo en de medeoprichter van de gloednieuwe continue nieuwszender LN24.



Over ons
C² vertegenwoordigt en behartigt de belangen van natuurlijke en rechtspersonen actief in het domein van de Communicatie.
Volg ons op sociale media
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief