• by: [:swvar:text:225:]
  • April 13th, 2021
  • Category: Blog

De resultaten van De Nationale PR-Enquête van België


Eind november, op onze Belgian Communication Summit, lanceerde Smart PR een enquête met als doel meer te weten te komen over het Belgische PR medialandschap.

Wij waren dan ook heel blij om hieraan mee te werken en onze community aan te sporen deze vragenlijst in te vullen.

Alvast bedankt voor jullie talrijke inzendingen!

De belangrijkste resultaten op een rij:

Belgische PR-professionals geloven in gedegen vooronderzoek: 71% van de respondenten zegt dat ze tenminste één artikel hebben gelezen van iedere ontvanger van hun persbericht en dit percentage neemt toe met senioriteit en jaren ervaring in het vak.
Opvallen in een steeds drukker en complexer medialandschap wordt als belangrijkste uitdaging gezien.
Er is voorzichtig optimisme over PR-budgetten: 40% geeft aan te verwachten dat hun budget gelijk zal blijven en 31% geeft aan te verwachten dat hun budget zal groeien.
Bijna 70% van de Belgische PR-professionals houdt zich ook bezig met marketing.
69% Belgische PR-professionals werkt met influencers.
De beroepsgroep is overwegend positief over hun rol in de maatschappij.
En nog veel meer over de perceptie van de rol in de maatschappij, tot kanalen en platforms en de betrokkenheid van de CEO...

Over ons
C² vertegenwoordigt en behartigt de belangen van natuurlijke en rechtspersonen actief in het domein van de Communicatie.
Volg ons op sociale media
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief