Krachtige inzichten van de 8e Corporate Communication Summit van C Square! 🌐💬

 

Gisteren verwelkomde de 8e editie van de Corporate Communication Summit van C Square een breed scala aan invloedrijke sprekers, die deelnemers uitdaagden om dieper te denken over de rol van bedrijfscommunicatie in het veranderen van de wereld.

 

De openingsspeech van Veerle Van Mierlo, voorzitster van Csquare, opende het debat door te focussen op de ‘brainpower behind the scenes en de impact ervan op bedrijven en hun externe verhalen.

 

Nadien belichtte Olivier François, Associate Director of Marketing in Noord-Europa bij Too Good to Go (TGT), het centrale thema van de avond: de cruciale noodzaak van echte bedrijfsdoelstellingen die zich moeten vertalen naar concrete acties. Hij benadrukte het belang van geloofwaardige storytelling en concrete oplossingen, zoals zichtbaar is bij binnen zijn eigen bedrijf, Too Good to Go.

 

Het panelgesprek, gemodereed door Luigi Sementilli, met aanwezige experts als Annick Boyen (Unilever), Prof. Dr. Bruno Colmant en Paul Gérard (L’Echo), benadrukte de uitdagingen van een evenwicht tussen bedrijfsgroei en het waarborgen van een positieve impact op mens en planeet.

 

Prof. Dr. Brahim Zarouali beklemtoonde het belang van waarden in actie en het belang van de interactie met stakeholders, vooral op sociale media.

De conclusie van het panelgesprek was dat corporate communication daadwerkelijk een positieve impact kan hebben op de wereld. Er is daarbij een cruciale rol weggelegd voor de communicatiemanager, hoewel deze niet op zichzelf staat. Effectieve storytelling vereist partnerschap en samenwerking om een krachtig verhaal te creëren.

 

Als kers op de taart werden de resultaten van de AI-survey, met 163 deelnemers, onthuld. Deze toonden de groeiende acceptatie van AI binnen communicatiewereld, met erkenning van zowel de voordelen als de potentiële risico’s. Het gebruik van AI in de bedrijfswereld en corporate communications is voer voor discussie, want wat zal de impact zijn van AI op tewerkstelling, deadlines, budgetten en investeringen?